DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
LAW 345
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Dersin amacı, fikri mülkiyet hukukunun son yıllardaki en güncel konularından biri olan somut olmayan kültürel miras veya diğer adıyla geleneksel bilgi kavramının uluslararası hukuk bakımından analiz edilmesi ve Türk hukukunda şu an hazırlanmakta olan Somut Olmayan Kültürel Miras Kanun Taslağı ile UNESCO'nun Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesi'nin incelenmesidir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Somut olmayan kültürel miras (geleneksel bilgi) kavramını tanımlayabilecek, benzer kavramlarla karşılaştırabilecek ve sınıflandırabilecekler
  • Somut olmayan kültürel miras (geleneksel bilgi) ile fikri mülkiyet hukukunun geleneksel alanları olan fikri haklar, patent, marka, coğrafi işaret ve tasarım ilişkisini tartışabilecek ve karşılaştırabilecekler
  • Sui generis bir koruma yönteminde olması gereken özellikleri tanımlayabilecekler
  • Küresel düzeyde bazı somut olmayan kültürel miras (geleneksel bilgi) örneklerini tartışabilecek
  • Somut olmayan kültürel miras ile ilgili ululararası anlaşmalası tanımlayabilecekler
Ders Tanımı Dersin konusunu, fikri mülkiyet hukuku konuları ile geleneksel bilgi kavramının karşılaştırılması oluşturmaktadır. Bu derste incelenecek olan konular, fikri mülkiyet hukuku alanındaki en güncel sorunlardan biri olan geleneksel bilginin tanımı, geleneksel bilginin koruma yöntemi ve geleneksel bilginn diğer fikri mülkiyet araçlarınca korunmasının elverişsizliği konularından oluşmaktadır. Bu çerçevede derste ele alınacak kavramlar geleneksel bilgi, geleneksel kültürel ifadeler, genetik kaynaklar, fikri haklar, patent, biyoçeşitlilik, marka, tasarım, coğrafi işaret, geleneksel ürün, sui generis koruma, yerel halk, kültür, somut olmayan kültürel miras, UNESCO, insan hakları ve yerel topluluklardır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Somut Olmayan Kültürel Mirasın (Geleneksel Bilgi) Tanımı WIPO, s. 9-20.
2 Somut Olmayan Kültürel Mirasın (Geleneksel Bilgi) Tanımı WIPO, s. 9-20.
3 Kavramın Sınıflandırması WIPO, s. 9-20.
4 Geleneksel Bilgi ve Fikri Haklar, Geleneksel Bilgi ve Bağlantılı Haklar, Geleneksel Bilgi ve Marka WIPO, s. 20-26.
5 Geleneksel Bilgi ve Tasarım, Geleneksel Bilgi ve Patent WIPO, s. 29-31.
6 Geleneksel Bilgi ve Coğrafi İşaretler WIPO, s. 29-31.
7 Ara Sınav
8 Sui Generis Koruma WIPO, s. 32-39.
9 Sui Generis Koruma WIPO, s. 32-39.
10 Ödev Sunuşları
11 Ödev Sunuşları
12 Ödev Sunuşları
13 Ödev Sunuşları
14 Ödev Sunuşları
15 Ödev Sunuşları
16 Ödev Sunuşları
Ders Kitabı

-WIPO, "Intellectual Property and Genetic Resources, Traditional Knowledge and Traditional Culturel Expressions: An Overwiev" (WIPO Publication No. 933, 2012)

Önerilen Okumalar/Materyaller

-The Berne Convenion for the Protection of Literary and Artistic Works, 1886

-The WIPO Performance and Phonograms Treaty (WPPT), 1996.

-The Beijing Treaty on Audio-visual Performances (Treaty not yet in force)

-Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korumas Sözleşmesi

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
50
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
32
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
25
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir.
X
2

Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer.

X
3

Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
4

Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir.

X
5

Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir.

X
6

Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır.

X
7

Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar.

X
8

İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular.

X
9

Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir

X
10

Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) .

12

Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) .

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest